A projekthét első napján a Tanár urat arról faggattuk, hogy
miként látja Ő, valamint a témában résztvevő diákok a sztereotípiákkal kapcsolatos
dolgokat. A munka során különböző szerepjátékokkal, foglalkozásokkal dolgozták
fel tapasztalataikat, élményeiket, melyek nemcsak közelebb hozták őket
egymáshoz, de számtalan dolgot megtanultak. Az interjú során felszínre törtek
komoly érzelmek is...
N: Üdvözlöm a
Tanár urat! Elmondaná kérem, hogy miről is szól az Önök projektje?
V. T.: Természetesen. Mivel 2014. a Holokauszt éve, úgy
gondoltuk, hogy egy picit jobban bevezetnénk a diákjainknak, hogy ez mit is
takar igazából. A társadalmi rétegek elkülönülése, a kirekesztés, valamint az
elfogadás.
N: Mit gondol, mennyire érdekes ez a téma az ifjúság
körében?
V. T.: Nos, az a tapasztalat, hogy többen a kifejezéssel sem
voltak tisztában. Pontosan ezért úgy döntöttünk, hogy egy kis játékkal vezetjük
be őket e világ megismeréséhez… megbélyegezték egymást, majd a viselkedésük
alapján kellett kifejezniük a helyzettel kapcsolatos érzelmeiket. A siker
egyértelmű volt, azt láttuk az arcokon, hogy már pár óra elteltével megértették
a Holokauszt súlyát, komolyságát.
N: Miért ez a trió jött létre, hogyan tudnak együtt
dolgozni a vezetők?
V. T.: Mivel mindannyian már évek óta az iskola tanárai
vagyunk, már ismertük egymást. Én személy szerint azt gondolom, hogy pont
kapóra jött, hogy mindhárman „máshoz” értünk, így kiegészítjük egymást. Míg
Pusztai Katalin tanárnő a jogi részét ragadta meg a dolgoknak, addig Hoós
Ildikó tanárnő a gyerekek érzelmeire próbált hatni, én pedig a szervezési
munkálatokban jártam el.
N: Arról értesültünk, hogy a 11. évfolyamról vesznek
részt a projektben. Miért éppen ennek a célcsoportnak lett felajánlva ez a
téma?
V. T.: Erre egy nagyon rövid, tömör, lényegretörő választ
tudok adni. A tavalyi projektek közül ez az a téma, amelyről úgy éreztük, feldolgozásra
kell kerülnie ismét, csak most más megközelítésből. Ehhez a témához az évfolyamok és témák felosztásánál nekünk a 11.
évfolyam jutott, és nem volt választási lehetőségünk… Azonban félreértés ne essék, meg vagyunk elégedve a csoport munkájával, és nagyon élvezzük a közös
délelőttöket.
N.: A programok között szerepelt egy külső helyszín is. A
Tanár úr szerint milyen hatással volt a diákokra a múzeumlátogatás, mennyiben
változhatott most a témával kapcsolatos véleményük?
V. T.: Én azt
gondolom, a hatás minden szempontból elkerülhetetlen, mint ahogy az is,
hogy abból adódóan, hogy nincs két
egyforma ember, és egyes helyzeteket máshogy élünk meg, itt is hasonlóképpen történtek
az események. Voltak, akik a dolgok mögé láttak, de olyanok is, akik a felszínen időztek el...
N: Végül pedig
beszélne arról egy picit, hogy mit várnak a hét végére? Mi lesz a végső
produktum?
V. T.: A diákokkal azt beszéltük meg, hogy prezentációban
mutatjuk be a három nap munkáját, mellyel
reméljük, hogy kifele is megfelelően át tudjuk adni az átélt élményeinket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése